Les aventures de Z le chien
  • Accueil
  • Reminders 2018-2019
  • Ce qu'on fait
  • les sujets
    • Francais >
      • Vocabulaire 2018-2019
      • Cercle du matin
      • Lecture à la maison
      • ONIVA: Radio-Canada
      • Chansons
      • La grammaire
      • Les verbes
      • Activités pour faire parler
      • Les projets >
        • Projet: Octonauts
        • Mon repas préféré
        • Les animaux en danger - Projet
        • Là ou je dors
        • Je me présente
    • Club mystère >
      • Intro - Club Mystère
      • Club mystère - Activités
      • Club Mystère - L'alphabet
      • Club mystère - Ma communauté
      • Club mystère Anniversaire et téléphone
      • Club Mystère - La famille
      • Club mystère - Les traits physiques
    • Mathematiques >
      • BIG IDEAS MATH
      • French numbers
      • Math routines >
        • Dot image
        • Number talks - Math
        • 10 Frame - Math
        • Math Dice Games
      • Math Pre-quizzes
      • MATH games
      • MATH VIDEOS
      • Algebra
      • Math projects >
        • Fibonacci project
        • Tiny house project
        • Triangle logo design
    • Sciences Humaines >
      • Pechakucha
      • Electoral Reform français
      • Canadian government
      • Les Premières Nations >
        • Personne célèbres des premières nations
        • Les pensionnats
    • Sciences Naturelles >
      • Expériences Scientifiques >
        • Why is water sticky?
        • Lait Magique
        • Gummy bear experiment
      • Les être vivants et non-vivants
      • Voitures électriques
      • L'espace - Space project
      • Sciences - L'heure de génie >
        • Simple Machines
        • Tickling - Brain and nervous system
        • Allergies
        • Brain - concussions
        • Newton's Three Laws
        • Rock Cycle
        • Artificial intelligence
        • Extreme Environments
        • Other topics
        • Mixtures and solutions
    • Les beaux arts >
      • Georgia O'Keefe
      • Halloween folk sculptures
      • Fibonacci Art
    • Applied design >
      • Paper Bridge Design
      • La structure la plus haute
      • 3D Printing >
        • Student Design Solutions
        • Problem Bank - 3D printing
    • PE games and activities
    • Mindfulness
    • Walking Field trip ideas
  • Site web utile
  • Continuums
  • Extended absence
  • Contact
  • Genius hour
    • Genius hour
    • Blog
    • Students' projects
  • Pour les profs
    • La rentré
    • Grille d'evaluation
    • Les actualités
    • L'écriture >
      • Calendrier d'écriture
      • Cercles littéraires
    • French expressions FSL
    • Les fêtes
    • Travail de blog
  • WSS 8e
    • Outdoor education >
      • Les noeuds
      • Les 10 essentiels
    • Les sciences 8 >
      • Course outline
      • Cette semaine en sciences
      • Sites utiles / Useful Websites :
      • Mes notes
      • L'optique
    • Ebenisterie >
      • Course outline
      • Quoi de neuf ?
      • Mes notes
    • FRALL 8 >
      • Course Outline
      • Travail de blog
      • Dictée et les actualités
      • Les bas du pensionnat
      • Devoirs
      • Le Français parlé en classe
      • Le code de correction
    • Nourriture et nos passions 8 >
      • Course outline
      • Mes notes
      • sites WEB intéressants
      • Vocabulaire
      • Les recettes
      • Évaluation
      • Projet - Faire une recette
      • Projet de passion >
        • Projet de passion - BLOG
        • Grille d'évaluation - Projet passion
  • Ce qu'on fait 2015-2016
  • FRENCH 8
    • Dictee
    • Course Outline
    • Classroom themes
    • French Expressions & Vocabulary
    • Dictée
    • Quoi de neuf?
    • Devoirs
    • Games to practice French
    • Cartes de Ziggy
  • Club mystère - Activités

Ce qu'on fait
​En classe

Remembrance Day - deeper learning and collaboration

11/21/2015

 
For remembrance day, students first read a news article in French about this day and its significance. Students worked in partners to answer questions about the news article. For deeper learning students were given another text in French about the important events and symbols used during remembrance day. Each group was given a different reading and had to summarize it and present it to the whole class. Later, students created multimedia art work of poppies and created their own personalized poems in French. 

Comments are closed.

    La classe de Mme Kwiatkowski

    On this page, you can view what we have been doing and learning  in our classroom.

    Archives

    May 2016
    April 2016
    March 2016
    February 2016
    January 2016
    December 2015
    November 2015
    October 2015

    Categories

    All

    RSS Feed

Proudly powered by Weebly